Längtan

Egentligen skulle jag sitta på färjan mot världens vackraste ö just nu men gårdagens hysteriska huvudvärk och konstant stigande temp tvingade mig att boka om biljetterna. Så nu sitter jag här istället, i en hög av hundleksaker och med den sjunde koppen kaffe för dagen. Bestämde mig för att inte bli sjuk och det lyckades... igen. Sänk tempen, sänk tempen, mantrade jag innan sängdags och vaknade med 34,9 grader i kroppen. Ska det va ska det vara ordentligt verkar det som.

Den skadade är så rastlös att ögonen snurrar på henne och när jag skulle dammsuga tidigare idag fick jag dra omkring en schäfer på munstycket.. Med ett kök som såg ut som avhåringsavdelningen på ett garveri och orsaken till detta yrande av hår åkandes omkring på dammsugaren, var det inte direkt svårt att hålla sig för skratt.. Tar bort de stygn som finns kvar på måndag, sen är det bara att vänta på att det ska växa trampdyna över köttet och både jag och min dammsugare hoppas att det inte tar allt för lång tid.



Kommentarer
Postat av: Eva

Ha en nu en supermysig tid på "din" vackra ö!!



Vi höres när du kommer hem till Bullerbyn igen!

KRam från vän i väst

2009-09-13 @ 08:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback