Afton nu och då

Påskafton 2010
Två påskhundar i ett hav av såpbubblor, den ena jagar den andra förstår ingenting. Jag plocklar videkissar som ska blandas i vårbuketter. Citronfjärilar, ovanligt stora snödroppar och termometern visar att det snart är nio grader där ute. Om en stund fyller jag bilen med hund och packning och kör över den där långa bron till en ö med alvar. Har med mig vandringskängor till alvaret, löparskor till stigen vid havet och finskorna till kvällen då det blir middag med vin och vänner. En påskafton i vuxentappning.


Påskafton 1992
I karavan mellan Halmstad och Jönköping. Bilmässa på Elmia och snudd på nationaldag för raggarfolket. Trasig jeansjacka och sprit i colan. V8:or och gemenskap och livet var alltid en fest. På vinden där ovanför pannrummet finns minnena kvar i en kartong. Boots och skinnväst, den trasiga jackan med klubbmärket på ryggen. En tid att minnas med euforisk tacksamhet.




och idag spelar vi den här.. om och om igen



Blås vind blås, blås in i äventyr och blås in luft...



Dagens mest innerliga gratulationer

Går till Emelie och Hannah som idag lovar varandra evig kärlek på ett slott någonstans i Sverige. Omnia vincit amor!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Men du skojjar inte med mig! Jag såg ditt unga vackra ansikte och fick ett slag i magen av vemod! Fatta vad tiden går... Nu är du förvisso fortfarande vacker, men här hemma i Norrland samlas rynkorna på rad och inte är man ung längre i alla fall!

2010-04-03 @ 17:33:33
Postat av: Rickard

Men du, vilken bild. Och vilken låt. Kommer att tänka på sommar, fyra hjul som rullar, sand mellan tårna, gula rapsfält, livet var glatt och allting var ljublått. Det är så man vill minnas att det var...

2010-04-04 @ 22:16:44
Postat av: Ellinor

Mikaela Tiden går så fort att jag blivit fartblind tror jag.. 35 snart.. vi som just var unga.



.. och rynkor kan åtgärdas med späck.. tro mig ;)



Rickard Ja det var tider det.. och visst var väl allt ljusblått, kan inte heller minnas något annat =)

2010-04-04 @ 23:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback