Blått en söndag

Söndag som vanligt. Tycker dom kommer allt oftare nu för tiden. Solen har just gått ner för den här dagen och jag repeterar socialtjänstlagen, dricker kaffe och äter choklad med smak av chili. Morgonens joggingtur gav brännsår under foten och ömmande muskler har fått det här huset att fullkomligt stinka linnement. Börjar starkt överväga att byta träningsprogram till ett mindre plågsamt sådant. Typ.. "Tjejmilen- så överlever du", istället för "Tjejmilen på 60 min"...

För övrigt.

Så har Nunnedalen lagt ut sin allra blåaste matta, Paradisverkstaden har lagt blommande ägg i ett bo och fåglarna här i kastanjen sjunger mig lycklig om mornarna. Livet är onekligen en blandning av sött och salt.. som en lång man i blå kavaj skulle ha sagt.






Kommentarer
Postat av: M-G

Varje gång jag kikar in här, läser lugna, vackra rader om det enkla och viktiga, visslar, hummar och nynnar jag resten av dagen på samma låt...

2010-04-21 @ 08:59:39
Postat av: Ellinor

M-G Hela livet är egentligen värd att visslas åt.. om man bara ser det på rätt sätt =)

2010-04-21 @ 11:50:37
Postat av: M-G

Du måste vara en kristen kommunist!

2010-04-30 @ 21:23:58
Postat av: Ellinor

M-G Så kanske det måste vara ;)

2010-05-01 @ 01:59:39
Postat av: Anonym

Vackra bilder, både med Blåsippor och ägg!

Så mysigt att höra Cat. S igen, tack !! & KRAM

2010-05-02 @ 15:51:05
Postat av: Ellinor

Ann Tack vännen.. en Cat till frukost kan få vilken dag som helst att bli vacker =) Kram!

2010-05-02 @ 22:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback