Snöliv

Igår vaknade jag innan klockan slagit fyra och fick konstatera att man hinner med väldigt mycket sådana dagar... man somnar väldigt tidigt också för den delen. COPE-utbildning i Kullerstensstaden och koftköp på lunchen. Boxning och personalfest innan jag slocknar i fjorton plusgrader.

Lördag i en by och mer snö över det vita landet. Klipper bort hår mellan Vildas tassar och askar ur kaminen medan jag konstaterar att också människoben är i behov av rakning. Hittar recept på pepparkaksscones och beger mig in till den stora staden för en stunds proviantering. Fikon och dadlar vilar sig mot mögelost och blodapelsiner i den påse jag bär ut från affären. Ett ägg går sönder och lämnas kvar på en handikapplats. Grisöron reas ut för 19kr påsen och jag tänker att det nog har ett samband med alla de skinkor som det snart ska bres senap över.

Pulsande promenad runt en udde. Varmt kaffe under skummande mjölk. Ett gott lördagsliv i en snöfylld värld.






Kommentarer
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Så vackert!

2010-12-05 @ 07:24:04
Postat av: emma

Jag gillar kullerstenarna. Men det gör ont när man landar på vristen efter klacken har kanat ner ifrån en. Tur att det bara händer efter midnatt på lördagar, tur att vi inte har den vackar typen av stenläggning här och tur att skorna vanligtvis saknar klack.

Lurviga ben är bra på vintern. och det är kvinnligt med långa mjuka strån till skillnad från de vassa stubb som blir 2 sekunder efter hyveln har skövlat växten. Jag tror nästan på det själv. KRAM

2010-12-06 @ 08:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback