Komprimerad torsdag

Tidig morgon. Trött hund.. trött människa. Ingen tid för frukost hemma, men en portion havregryn i en plastpåse i handväskan. 3,5 minuter i micron innan jag möts av grötöversvämning. En halv portion kvar i tallriken, resten torkas upp av trasan. Frukost vid tangenter, en förmiddag med skrivarbete.

En sen lunch som stinker ensilage. Håller för näsan och äter vid datorn. Findus micromat kommer aldrig att serveras på Nobelmiddagen. Fackligt möte vid två, därefter förvirrat samtal med PA. Tjänstetitlar, turordningskretsar, AID-koder.. kan man ha en ombudsman i handväskan också? En Norrlands-sik vore toppen.

Åker hem 30 min efter att jag slutat. Ser att det ryker ur skorstenen när jag närmar mig det röda huset med de grå knutarna. Innanför dörren väntar 26 plusgrader och en varm hund.

In med hunden i bilen och till ett helt annat form av möte på ett helt annat kontor. Kyckling och morötter på Mc Donalds. Längtar efter en stek, sås och potatis, helst vid köksbordet i Givarp. Hem igen, nu ett svalare hus. Min tatuering kliar och jag betalar räkningar. Pengarna som blir över ska jag handla med på GeKås imorgon. Några av dem i vart fall. Tänker köpa fryspåsar och kanske en tröja. Finns risk för att det blir något annat också. Något litet.

Fram med skämmaskudden och
Succéduon på en tv nära mig. Veckans höjdare. Rydströms spellista på Spotify, svarar på mail, gör ett konto på Bokus. Det är bokrea och om jag inte kommer hem med Ulfs senast utkomna sångböcker från Ullared imorgon så kommer jag att trycka på den där knappen med kundvagnssymbolen på. För övrigt ska jag förhandsbeställa det nya som är på väg..

Nu natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback