Morgonens soundtrack

Jag hade glömt att stänga av alarmet på min reservklocka och fick således en tidig Bullerbymorgon. Låg där under den grå filten på den stora svarta soffan framför Nyhetsmorgon och med en ännu svalt värmande eld sprakandes i kaminen nedanför..allt medan en svartvit värld trädde fram ur mörkret.

Disciplin och minutplanering är månadens ledord. Sömn i exakt åtta timmar (såvida man inte glömt ändra reservklockan då), en god kosthållning, träning, frisk luft, arbete och studier måste få plats inom dygnets 24 timmar och för det krävs struktur. Det var verkligen galet mycket extraarbete jag tog på mig i samma stund som jag tackade ja till att bli gymnasiefröken och hade jag ens anat vidden av det hade jag förmodligen tackat nej. Vilken tur att jag inte visste...

Klockan är nio. Håret håller på att torka, frukosten är intagen och sängen bäddad... nu dansar vi in den här dagen med Winnis på högsta volym..


Kommentarer
Postat av: R

..jag söker inte mer Din sympati (eller jo det gör jag visst)

2010-02-07 @ 20:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback