Andra tider

Fram med pennorna och rita kors i taket för jag har bytt gardiner! Efter tre år med fåglar längs fönstrena har jag nu Stockholmsköpta Hemtexgardiner med något från växtriket avbidat på. Det känns stort på något sätt.

Byte av gardiner medför fönsterputsning och i en våg av energi for jag runt huset med trasa och skrapa, allt medan krokus kroknade under fötter och flugor flydde från öppnade fönster. 48 rutor (fördelade på åtta fönster) senare bars alla vinterskor upp på vinden och in kom våren i form av knoppande videkissar och mängder av tulpaner. Passade på att odla fräknar där i dörröppningen samtidigt som jag åt lunch med kniv och gaffel, allt medan återvändande fåglar passerar över ängen här intill.

Nu har det börjat...





Måndag med glasögon på näsan och knut i håret. Idag har jag gjort min första skrivning, vilket var en svårare uppgift än att tenta själv och jag vidhåller att den som i slutänden lärt sig mest under denna terminen är deras fröken.

Nu snart natt i en Bullerby och jag somnar med Mikael Wiehes fullkomligt underbara
debattinlägg sjungandes i det röda blodet. Det finns inget som gör så gott som människor som fortfarande orkar stå för något.

.. och kvällens vaggsång får sjungas av hans forne vän och vapendragare



.. som om tryggheten och värmen och kamratskapen var värden som plötsligt bara uppstod av sej själv.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Det kunde ha varit din mormors gardiner....

Lav jo

2010-04-01 @ 16:04:12
Postat av: Ellinor

Mamman Åå.. men nu blev dom ju ännu finare i så fall. Mommo är välkommen, om än i gardinform.



.. och på tal om mommosar. Vilda längtar efter sin ;)



Äääääää

2010-04-01 @ 20:15:22
Postat av: Anonym

Härlig Björn Afzeliuz Mina absoluta -70 tals favoriter M.Wiehe har sin poäng även idag även om det inte är poäng som jag fångar

2010-04-03 @ 04:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback