Dags att påska upp sig

Häromdagen satt jag med en treårig pojke i knät, pekade på häxan som prydde påskkmustflaskan och frågade "vem är det där då?". Pojken tittade på häxan, sen på mig och sa.. "det är ju du". Jag vet inte om jag tycker om barn.

Fem dygn med kemisk mat och idag fick det vara nog. In med torra påsar i skafferiet och ut med ägg, florsocker och rom. Äggtoddy smakar trots allt bättre än Nutrilett och eftersom de har samma konsistens gör det nog inte så mycket om jag byter lite tänker jag.

Knoppiga videkissar hänger över staketet där i hagen och i mitt fönster lyser fjädrar i ris. Det drar i hop sig.. nio dagar till skärtorsdag och bara bara fem nätter kvar till årets riktiga höjdpunkt då ljus ska förlängas och timmar ska kortas. Ledig dag idag. Önskar att det fanns fler bara.


.. och dagens soundtrack har vi hört förr


I natt har jag bett för stunden dimman drar förbi, för en välkommen vår

Kommentarer
Postat av: es

Treåringen här pekade ut Amanda Jenssen som häxa under ett TV-inslag, så du är i gott sällskap. Och jag är rätt vänligt inställd till häxor, du är alltid välkommen på ett löstkokt eller varför inte ett urblåst- troligen mer kalorisnålt än kemikaliedrinkarna.

2010-03-23 @ 22:22:55
Postat av: Mina

Städade ut mitt skafferi häromdagen och fann ett paktet Nutrilett (paketet var öppnat men som dig så tog min lust slut)... bäst före var passerat så de fick hamna i soppåsen!

2010-03-25 @ 22:29:21
Postat av: Ellinor

es Kanske har med det långa håret att göra.. eller att vi är kvinnor.. eller att vi är lite galna? Nåväl.. bäst att inte spekulera för mycket. Längtar efter er där uppe, måste tanka kvasten snart! ;)



Mina Nutrilett gör sig ganska bra i skafferier och soppåsar oavsett datum..

2010-03-28 @ 14:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback