Solresor

Det står två huttrande krokusar tätt intill husväggen och strax intill har det samlats en grupp snödroppar som kaxigt barrikaderar gräsmattan... blå och vita löften om en stundande vår.

Men än så länge fryser jag.

Stela fingrar över tangenter, raggsockar på kalla fötter. Jag har inte varit ledig sedan i september och tröttheten har börjat göra ont. Dubbla jobb, fyrdubbla uppgifter och livets karusell går ibland så fort att man vill stoppa sockervadden i öronen och gömma sig bakom någon av speglarna i Lustiga huset. Inte så konstigt då.. att de där ovanligt svala händerna klickar sig in på
Solresors hemsida.

Drömmer mig bort till den varma sanden vid kanten av Adriatiska havet, till livfulla gester och schackspelande män på någon av Siciliens uteserveringar, till dofter och toner som andas Tusen och en natt där någonstans i mellanöstern.. Jag behöver tanka energi, inte bara från solen utan också från alla de där upplevelserna och intrycken som påminner om att livet är ett enda stort äventyr och att varje stund har ett värde i sig.

.. och där någonstans, mellan dröm och verklighet så klickar jag mig in på den HÄR sidan och genast börjar blodet flyta lite snabbare i de där ådrorna igen.
"Har du en blogg och är intresserad av vara vår resereporter under en vecka?" Orden nästan flyger ut ur skärmen och högt ropar jag JA JA JA.. jag har en blogg och jag skulle ge min ena arm för att få möjlighet att göra det som betyder mest.. att skriva och att uppleva.

Så gott folk. Håll en tumme, be en bön eller önska mig bara lycka till för det här vill jag.. mer än mycket annat.


.. och 2008 reste jag just med Solresor till en ö av vulkaner.




Kommentarer
Postat av: Eva

Hejsan Gumman!



Håller tummarna så hårt så hårt!! Solresor åker vi med ner till Cypern :)



Fick sms från maken imorse - "äntligen vanligt göteborgvinterväder" - alltså det är gråtungt o regn. Skönt att kunna längta efter nåt!



Hoppas du har en fin tisdag!

Kram från vännen i Halland

2010-03-23 @ 09:22:40
Postat av: Mamma Mu

Tummar, tår, böner, besvärjelser hålles och utföres........A L L T för att Din önskan/dröm ska slå in!!!

ÄÄÄÄääääää

2010-03-23 @ 12:30:20
Postat av: Ellinor

Eva Ja ibland är det skönt när allt är som vanligt också och vi vet ju alla att det finns en sol där som väntar.. om inte annat så på Cypern ;)



Kramar till en västkust kommer från en lika gråtung och regnigt småland.



Mamma Mu Äääää... nu vet jag att jag kommer att vinna ;)

2010-03-23 @ 19:16:19
Postat av: Åz

Jag håller verkligen tummarna för dig, du som skriver så bra och tar så vackra bilder, klart det är du som får chansen...........hmm undrar om jag ska ta en chansning med.........men jag vinner ju aldrig nåt........jag har väl tur i kärlek istället =)Bamsekraam

2010-03-24 @ 21:45:19
Postat av: M-G

Solen skiner längre inåt landet också!

Men är det här vad du vill så önskar jag dig härifrån!

2010-03-26 @ 09:50:44
Postat av: Livsnjuterskan

Dit Solresor tar Dig vill jag ta mig. Fröken förunderlig hade varit fantastisk på fritidsresemålet. Now and forever.

2010-03-26 @ 21:37:06
Postat av: Ellinor

Åz Tack för de tummarna min vän och för att du inte konkurrerar ut mig ;)Bamsekramar till dig me!



M-G Fast än så länge är solen svag och jag längtar efter ljudet från ett annat språk, efter andra dofter och smaker och inte minst längtar jag efter en dag utan måsten. Så tack.. för att du önskar mig härifrån ;)



Livsnjuterskan Puss på dig!

2010-03-28 @ 14:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback