Torftig [smått gnällig] uppdatering

  • Varmt i norr, kallt i söder. Gläds inte minst med morbrodern som längtat efter värme i en evighet, men fryser själv. Eldar på dagen och gömmer mig i dun om natten. När kommer värmen? Säg?
  • Foten är hel. Dr Margareta således på onsdag och jag blir inte nöjd med mindre än en minuts förbättring av tid. Satte (längd)minutrekord i en hal skog igår, alltid något.

  • Vilda magsjuk i helgen och matte lika orolig som alltid. Svält följt av vitt ris och fiskbullar har dock stabiliserat läget. Med tanke på att hennes försäkring redan blivit 1500kr dyrare per år behöver vi all den bonus vi kan få i form av skadefri tid!
  • Hemskrivningar ska rättas, utvecklingssamtal planeras, betyg sättas. Två föreläsningar i nästa vecka, en i Norrköping och en i stan. På jobbet kallar dom mig för spöket som alla hör talas om men ingen ser. Stressnivån har nått oanade höjder!
  • Men det är onekligen vackrare än vackrast där ute. Nu slår häggen ut, nu blommar det i alla körsbärsdalar..


Fast bilden är från förr... då när solen inte envisade sig med att gömma sig bakom tjocka moln

Kommentarer
Postat av: Eva

Morrn gumman...

Idag åkte shortsen på här i väst - 19 grader redan halv åtta minsann... När jag kommer hem ska jag ta fram resten av sommarkläderna som jag dragit på då värmen saknades! vackert är det men OJ vad pollen det är i luften!



Hoppas din onsdag blir bra. Jag ska minsann ta fotvårdsbehandling efter jobbet - gött!!!!



Kram från mig i Åsa

2010-05-19 @ 09:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback