Trångt

Det var en oerhört nöjd fjällvandrerska som kom hem med ett stycke ny sovsäck och matchande liggunderlag från idrottsaffären idag. Inte nog med att de gavs 500kr i rabatt, de är också supersnygga och tar avsevärt mycket mindre plats än de förra och sparar mig således en hel del plats i den där ryggsäcken.

So far so good..

Nu när jag försöker få ner säcken i fodralet igen är det stört omöjligt och trots att jag varvat en ängels tålamod med diverse frustrerande svordomar kan jag konstatera att det enda som hänt är att mina naglar gått av och mitt blodtryck stigit till max och i en påse i köket ligger nu en sovsäck halvvägs inne i ett fodral och gör mig smått galen...

Tips? Någon?


Uppdatering
Uttrycket "sova på saken" verkar ha fungerat i detta fall. Efter morgonens träningsläger har jag nu lyckats få in socsäcken i sitt fodral tre gånger och anser mig nu vara sovsäcksfärdig. Tadaaa!



Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Om du tvättar sovsäcken i 90 grader..så krymper den lite.

Postat av: anonym

Du får prova en gång till och ha tålamod!

2010-05-30 @ 02:24:27
Postat av: Ellinor

Slottis Bra idé, men det verkar ha ordnat sig utan tvätt =)



Anonyma nattuggla Det gjorde susen.. tack =)

2010-05-30 @ 11:19:52
Postat av: emma

Jag tänkte säga olja, men du verkar slippa den kuren. Kanske visualiserade du i sömnen?

2010-05-31 @ 10:35:41
Postat av: Anonym

Ofta måste man "krama" ur så mycket som möjligt av luften i isoleringen innan det går att stuva in säcken i packpåsen utan svordomar och brott på naglarna ;) Packpåsen med sovsäck ser kompakt ut, hoppas att du har tagit marginal på komforttemperatur. Det kan som bekant bli lite kyligt på kvällarna i fjällen. /K

2010-05-31 @ 13:40:18
Postat av: Ellinor

Emma Funderade på samma sak faktiskt men är nog glad att jag slapp trots allt ;)



K Gjorde misstaget att vika den för mycket.. Komforttemperaturen ligger på marginalen trots allt (+5)och jag förbereder mig för att sova i underställ och mössa. Det får gå det med.. aktar mig för att sova i svackor bara =)

2010-06-06 @ 09:27:05
Postat av: Ann & Kassia

Grattis till det nu ..lyckade "inlägget" =))

2010-06-08 @ 15:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback