Tandläkarväder

Fredag.
Första kontorsveckans sista dag. Dolly Partontider, datorsystem och regelverk.. .nya lärdomar ska blandas med gamla kunskaper. Uppfriskande och utmattande. Med nyinköpta boxarhandskar som hädanefter bara ska stinka av min egen svett väntade sedan 1.15 timmars boxpass fyllt av adrenalin och skrikande muskelfibrer. Jag har hittat den perfekta träningsformen och min kropp hatar mig. Än så länge.

Idol och popcorn tillsammans med trött Skånska i ett fredagskallt hus. Hårdrockstema i norr och sting av längtan till mitt ursammanhang. Linnea hängde löst men sitter säker i mitt vardagsrum. Det gör Anders Bagge också.

.. och så regnade det.



Lördag
Äter bröd till frukost för första gången på tolv veckor och glömmer sedan att äta lunch. Sexistbloggar, bär in ved och får besök av en törstig kyrkoherde på rullskidor. Han ska åka Vasaloppet, det ska inte jag tänker jag och snörar på mig promenadskorna istället. Det skymmer innan det ens ljusnat och jag tröstar mig med att det vänder om trettioåtta dagar. Lyssnar på pod-versioner av sommar och värms av vinjetten. Idag Lasse Winnerbäck från 2008 och jag vill ha honom alla somrar därefter.

En kväll och en håruppsättning senare kalas för en vän i lördagsklädd stad. Lamm på tallriken, lättöl i  glaset. Vakter går med örsnäckor och en trappa ner rullas lysande klot i ett blått mörker. Yta i varje vrå. Alkohol också. Ett UFO på besök.

Någonstans på vägen hem har någon kört på en grävling.



Söndag
Det är fortfarande morgon när jag vaknar och jag tänker att det fanns en tid då mornar var dag. Kaffe och sedan plötslig explosion då duracellkvinnan till hyresvärd uppenbarade sig i min dörröppning. Två timmar senare ett skinande hem och putsade fönster. Jag kommer aldrig att flytta från den här gården.

Eftermiddagspromenad i novemberregn och biscottitröst i ett Loppishus. Snart dricker jag te med smak av nejlika på en övervåning och somnar till ett avlägset brus från TV:n. Vill egentligen läsa men har så mycket bra böcker att jag inte vet vart jag ska börja. Konstigt.

Ytterligare en helg att göra ett kryss över i kalendern. Om veckorna tänker fortsätta rusa iväg i den här hastigheten kommer jag snart att fylla fyrtio...


..och nyponbuskar, nyponbuskar. Hela vägen nyponbuskar.

Kommentarer
Postat av: Fröken F

Dig skulle inte jag vilja möta i en boxningsmatch... ;) Vilken blick!



Riktigt bra skrivet Finaste!

Har du haft samma tempo under helgen som det är i din text...? =)



Kramar

2010-11-14 @ 22:30:13
Postat av: Ann & Kassia

Hej vackraste Ellinor...

Du skriver och Winnerbäck sjunger ...

...jag sittande här med tårar i ögonen utan att veta varför...

fan vad ni båda är bra, helt enkelt! ;o)



"storkramen från oss i Nyköping"

2010-11-15 @ 14:22:22
Postat av: Ellinor

Fröken F Tycker tempot bara ökar i takt med att dagarna blir kortare.. den eviga jakten på flyende tid liksom..



Ann Finaste du!! Tack och kram till er! <3

2010-11-17 @ 22:39:54
Postat av: Ida

fin blogg :)

Postat av: tina

fin blogg ;D

kolla gärna in min med :)

2010-11-17 @ 23:26:32
URL: http://tiiinaandersson.blogg.se/
Postat av: Sjuka Tanke

Boxning är så galet skönt! Bara stå och puckla på och träna smidighet tills man inte kan lyfta en enda muskel i kroppen!

2010-11-17 @ 23:30:43
URL: http://sjukatanke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback