Onsdagsliv

Jag har fått tydliga klagomål på mina nya arbetstider. Ett stort hål i gräsmattan, en säng fylld av jord och så miljarder skumgummiparticklar efter det som brukade vara en hundbädd...

Förandligar har inletts. Idag fick hon följa med mig till jobbet efter att ha lovat att sluta skrämma slag på somalier och imorgon har jag lovat henne att stiga upp innan Gud själv för att vi ska hinna förbruka lite schäferenergi innan vuxenlivets alla måsten. Jag skönjer förlikning vid horisonten och muntrar upp mig med Josh Ritter så länge..



Någon stal en handfull timmar från den här onsdagen men jag antar att det var livet självt. Preventionsmöte med isblå februari sedan samkvämslunch med de gnistrande. Möte, handledning och starkt kaffe och helt plötsligt var det mörkt ute igen. Efter jobbet spann jag, men inte längre som en katt utan på en cykel. Jag hatar verkligen spinning och undrar om det inte borde räknas som någon form av självskadebeteende att ändå tvinga sig dit.

Hem till byn och reflexväst på både hund och människa. Sommar i lurarna och vinter i luften medan vi går ända dit där ljuset tar slut. Inne är det kallt och jag stannar i duschen tills det inte längre finns något varmvatten kvar. Älsklingsbönder en trappa upp och micrade rester direkt ur burken. Om en stund natt igen och jag vill snart ha jullov. Jättesnart faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Annica

min dotter längtar redan till jullovet. ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback