Lyri(s)k

Idag blev jag kallad författare av en universitetslektor, docent, författare och översättare. Förvisso blev vi alla det, vi förmodligen mer eller mindre mediokra wannabes som satt framför den grekiska föreläsaren, men ändå.. det känns nästan andäktigt och det gäller att passa på innan vi vet något annat.

Jag panodilade bort min förkylning och svor mig genom vägarbeten. Alla uppgifter jag behövde ha med mig låg oåtkomliga i hemdatorn och plånboken var tom på kontanter när jag skulle lägga mynt i parkeringsautomaten. Tvångsköpte en banan som jag gav bort till en ranglig yngling och bytte växel mot en lapp till framrutan. Kvinnan i telefonen hade till slut fått fram att jag skulle vara i en möbelsal och när jag väl hittade dit var det ingen som kom in  och av någon vuxen syntes inte ett spår. Den grekiska föreläsaren hade inte hittat lokalen och likt oss andra irrat runt i ett moln av frågetecken, men så småningom dök han upp och allt kändes precis så rörigt som jag oftast känner mig.

.. och nu ska jag skriva dikt. Jag..?! Det ska bli intressant..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback