Du fria..





Det har varit examen för mina elever och därmed också deras fröken. Blommande syrener i stora vaser (eller hinkar var det kanske om man tittade mer noga) och blommiga klänningar på soliga elever. Jonas var nervös sa han, strax innan han tog upp sin gitarr och sjöng sig in i hjärtat på oss alla. Rektorn hade guldglitter på långa klor och två av de manliga lärarna var fantastiska som kvinnor i vita tights och lila klänning. Skolavslutningar kan se lite olika ut..

Examen för en skolfröken innebar inte enbart blomster och fina presenter, utan också den första riktigt lediga helg sedan i december... Så vi blåser såpbubblor och ligger i gräset, vänner hälsar på och lamm grillas medan årets första färskpotatis kokar i grytan. Jag somnar framför Fransk film och vaknar i ottan av att solen lyser och fåglarna är galna.

Egentligen borde jag städa men det tänker jag förtränga idag...





.. och jag har börjat bära ryggsäck inför årets fjällvandring och min höft skriker av smärta. Måste gå till hon mirakelkvinnan som misshandlade mig friskare i fjol. Trasiga fötter fick inte stoppa mig förra sommaren, då ska inte en trasig höft få göra det i år heller!


Kommentarer
Postat av: Eva

Lite lugnare tempo nu då?! (hahaha) Inte hos dig som jag känner så väl :)



Verkar som ni har bättre väder nu än sist vi pratades vid. Maken står o tänder grillen, barnen kivas uppe o hunden ligger i soffan. Har firat 6;e juni med picknick vid naturreservatet MYSIGT! Nu är det 4 skälvande dagar till sommarlov för barnen och de längtar nästan ihjäl sig!



Hoppas du har det bra!

Kram från mig i väst

2010-06-06 @ 16:59:12
Postat av: Mina

Var ska du vandra i år? Ska du upp till mamma o pappa något? Vi ska vara i Sammakko v. 28-30.

Kram

2010-06-06 @ 18:18:32
Postat av: Ann & Kassia

Det behöver du ... sommarlov menar jag ;o)

Vilka fina blomster och vilken jättefin bild på den " vilda" Vilda ♥♥♥

Hoppas ni får en riktigt skön sommar med allt vad den kan tänkas innehålla!

**Storkramen kommer här till er båda två!...swischhhh ♥

2010-06-08 @ 15:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback